The eagle has landed - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jorien Migchielsen - WaarBenJij.nu The eagle has landed - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jorien Migchielsen - WaarBenJij.nu

The eagle has landed

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

23 Augustus 2008 | Canada, Toronto

Hallo allemaal

Na een paar uur op vliegveld Brussel, 8 uur in een vliegtuig naast Franssprekende Belgen (maar wel met lekkere maaltijden en geweldig uitzicht), 4 uur in New York, nog 2 uur in een vliegtuig en nog zo'n 2,5 uur om door de douane te komen en naar mijn kamer te reizen, zit ik dan nu toch eindelijk gedouched en wel aan de keukentafel in Toronto dit berichtje te typen. Vertrek Goes: 7 uur 's ochtens, aankomt bij kamer: 23.30 (= 5.30 in NL). Mijn huisgenoten zijn: Sheila, 48, erg aardig en grappig, lijkt geen 48. Haar kinderen, Gabrielle, 12 en Patrick, vandaag 9 geworden. En last but not least: Nova, 23, zij komt uit Calgary en studeert fashion. Waarschijnlijk gaat zij me morgen rondleiden in Toronto. Het lijkt me wel gezellig om met haar een verdieping te delen! Mijn kamer is best wel groot, en Nova en ik hebben samen nog een keuken met zithoek. Beneden is er nog een gigantische keuken en zitkamer.

Het duurde trouwens even lang om Amerika in te komen voor een half uur, als om Canada in te komen voor 111 dagen. Maar verder geen domme vragen bij de Amerikaanse grens, ik moest wel mijn vingerafdrukken achterlaten, dus ik zit nu in het systeem....

Maar ik ga maar eens slapen, is ondertussen ook al meer dan 25 uur geleden. Al voel ik me niet eens zo moe, dus die jetlag zal ook wel meevallen. Ik zal binnenkort wel meer vertellen als ik er meer zin in heb. ;-)

liefs,
Jorien

P.S. Het adres:
22 Beatrice Street
Toronto, Ontario, Canada
M6J 2T3

  • 23 Augustus 2008 - 07:09

    Hilke:

    He Jorientje,

    Goed om te horen dat de vlucht allemaal goed is gegaan en dat je kamer nu al geweldig is.
    Heel heel heel veel plezier en studeergenot en ik ga lekker genieten van al je verhalen.

    Dikke kus
    Hilke

  • 23 Augustus 2008 - 07:15

    Hanneke:

    Hee Jorien,

    niet aangehouden bij de douande wegens het importeren van enorme hoeveelheden snoep? :-)

    Veel plezier in Toronto morgen! En als je op het glas durft in de CN-tower wel even een foto maken :-)

    Groetjes Hanneke

  • 23 Augustus 2008 - 10:44

    Armanda:

    Heej!

    Je kamer klinkt al goed, de opdracht klonk ook leuk, dus je zal vast een leuke tijd tegemoet gaan. Handig dat je internet hebt op je kamer, dan kun je veel verhalen schrijven :)

    Oh ja, ik had je een mailtje gestuurd over KWF, ontvangen?

    Veel plezier daar!

    Liefs Armanda

  • 23 Augustus 2008 - 11:30

    Stef:

    Hoi Zusje,

    Vreemd zeg, ik was om 5.30 uur lokale tijd wel moe, al lijkt me dat geen gevolg van een jetlag. Veel plezier in Toronto vandaag.

    Groeten, je grote broer

  • 23 Augustus 2008 - 18:31

    Erwin:

    Heej Jorientje,

    Klinkt alsof die reis alleszins mee is gevallen! Hoe vond Patrick de Kameleon?

    Grtz,
    Erwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Mijn eerste reis

Lieve allemaal,

Het gaat dan eindelijk gebeuren: Ik ga op stage naar het Princess Margaret Hospital in Toronto!!! En natuurlijk die ik ook mee met de blog-hype, want dat hoort er nou eenmaal bij als je een beetje moderne wereldreizigster bent.

Op vrijdag 22 augustus zal ik me in dit avontuur storten en 11 december mogen jullie me allemaal 's ochtends heel vroeg komen ophalen op het vliegveld in Brussel. :)

Ik weet nog niet heel veel over mijn onderzoek, maar in het kort: Ik ga onderzoek doen naar bestraling (radiotherapie) van longtumoren (kanker dus). Verder zal er ook een stukje onderzoek bij zitten over tumoren in muizen, met of zonder bestraling. Die tumoren zal ik met verschillende beeldvormende technieken (MRI en CT enzo) bekijken. Geef deze adres dus niet aan stichting proefdier vrij! :)

Ik heb gelukkig al een kamer gevonden, mijn adres vanaf 22 augustus tot ergens in november is: 22 Beatrice Street, Toronto, Ontario, Canada. Ik woon daar in bij een moeder van 48 en haar 2 kinderen van 8 en 12, de jongste wordt 9 op de dag dat ik aankom. En er is nog een andere studente van 23 uit Calgary, dus dat is wel gezellig voor mij! Ze leken me erg aardig, dus ik heb er zin in!

Momenteel valt er nog weinig te vertellen verder, ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,
Jorien

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2009

Boston – NY – DC – Brussel – Goes – Eindhoven

01 December 2008

De Franse slag: Busticket kwijt &hostel uitgegooid

29 November 2008

Bye bye Toronto, Bonjour Quebec!

04 November 2008

In de gevangenis met mijn ouders...

18 Oktober 2008

Op veler verzoek, eindelijk een nieuwe blog!
Jorien

Lieve allemaal, Het gaat dan eindelijk gebeuren: Ik ga op stage naar het Princess Margaret Hospital in Toronto!!! En natuurlijk die ik ook mee met de blog-hype, want dat hoort er nou eenmaal bij als je een beetje moderne wereldreizigster bent. Op vrijdag 22 augustus zal ik me in dit avontuur storten en 11 december mogen jullie me allemaal 's ochtends heel vroeg komen ophalen op het vliegveld in Brussel. :) Ik weet nog niet heel veel over mijn onderzoek, maar in het kort: Ik ga onderzoek doen naar bestraling (radiotherapie) van longtumoren (kanker dus). Verder zal er ook een stukje onderzoek bij zitten over tumoren in muizen, met of zonder bestraling. Die tumoren zal ik met verschillende beeldvormende technieken (MRI en CT enzo) bekijken. Geef deze adres dus niet aan stichting proefdier vrij! :) Ik heb gelukkig al een kamer gevonden, mijn adres vanaf 22 augustus tot ergens in november is: 22 Beatrice Street, Toronto, Ontario, Canada. Ik woon daar in bij een moeder van 48 en haar 2 kinderen van 8 en 12, de jongste wordt 9 op de dag dat ik aankom. En er is nog een andere studente van 23 uit Calgary, dus dat is wel gezellig voor mij! Ze leken me erg aardig, dus ik heb er zin in! Momenteel valt er nog weinig te vertellen verder, ik houd jullie op de hoogte! Liefs, Jorien

Actief sinds 31 Juli 2008
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 31407

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 11 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: