Mijn eerste 'werk'uurtjes en nog veel meer! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jorien Migchielsen - WaarBenJij.nu Mijn eerste 'werk'uurtjes en nog veel meer! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jorien Migchielsen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste 'werk'uurtjes en nog veel meer!

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

25 Augustus 2008 | Canada, Toronto

Lieve allemaal,

Deze keer een verhaal over:
- Zaterdagavond in Downtown Toronto
- Luie zondag en Patrick's Party
- "werk"
- Virtuele rondleiding door ons huis
- Leuke plannen

Na een aantal smeekbedes, deze keer meer foto's. Papa en mama, bedankt voor de fotoruimte!!! :-)

Zaterdagavond in Downtown Toronto.

Net nadat ik het vorige berichtje had gepost (het was dus nog de 23e hier, al zegt mijn weblog dat het de 24e was en ik ben te dom om de tijdszone aan te passen), vroeg Nova of ik zin had om met haar en Bram uit eten te gaan. En ik had natuurlijk toch niks te doen, dus dat leek me wel wat! Ze vonden het gelukkig niet erg om me op sleeptouw te nemen en ik voelde me geen 5e wiel aan een wagen ofzo. (Of 3e wiel, zoals ze hier zeggen.) We hebben wat tapas gegeten in een restaurantje in onze wijk 'little Italy', was erg gezellig! Bram is in de brugklas met zijn ouders en zusje Agnes naar Canada verhuisd en spreekt dus vloeiend Engels en Nederlands (met beetje een Engels accent, dat wel). Als we even met z'n tweeën waren dus soms wel Nederlands gesproken, maar soms vergaten we het gewoon, blijkbaar raak je snel gewend aan het Engels. :-) Daarna naar de haven gelopen, Toronto ligt namelijk aan een van de grote meren: lake Ontario. Het is daar 's avonds erg mooi, de CN tower en het Roger's centre (stadion) zijn mooi verlicht en je ziet de lichtjes van de eilandjes voor de kust in de verte. In de jachthaven zag ik onder water opeens 3 schildpadden zwemmen. Dus ik roep enthousiast, zodat iedereen het kon horen: ooooh, turtles! Toen ze boven water kwamen bleken het Canadeze gansen te zijn. Ach ja, ik kon toch ook niet weten dat die onder water zwemmen? ;-) Vlakbij de haven hebben we pitchers witbier gedronken en nachos gegeten en gezellig gekletst, terwijl ik ondertussen verbaasd bekeek hoeveel limo's er langs kwamen rijden. Het schijnt hier normaal te zijn om met een groep vrienden een limo te huren als je gaat stappen. Toen het terras dicht ging, nog even naar Bram's appartement gegaan om te kletsen. Om een uur of half 3 pas een taxi naar huis genomen. Dat is best goedkoop hier, 5 euro voor een ritje van 2 a 3 km ofzo. De bus is niet zo heel veel goedkoper als je 2 kaartje moet kopen, dus dan is de keus snel gemaakt.

Luie zondag en Patrick's Party

Zondag lekker uitgeslapen. De vermoeidheid zal wel een vertraagde jetlag zijn geweest. ;-) Daarna beetje gelezen, en in mijn eentje rondgestruind in Little Italy. Mijn persoonlijke reisleidster Nova had namelijk blaren... Maar een wereldreizigster van mijn kaliber heeft genoeg aan een lonely planet guide en een portemonnee vol met dollars. ;-) De meeste winkels zijn op zondag open en de supermarkt zelfs 24/7. In de uiteraard grote supermarkt zelfs Edammer kaas gevonden en ook de plaatselijke 'specialiteit' eggo's gekocht. Dat zijn een soort wafels die je eet met boter en stroop, zie foto. Caution: past niet in een choleserol-verlagend dieet! :-p In een tweedehands boekwinkel kwam ik een duitse asterix en obelisk tegen en een Nederlands woordenboek, maar die heb ik daar lekker laten liggen. Maar toch grappig om te zien! Bij thuiskomst heeft Sheila me de huisregels uitgelegd. Of eigenlijk de enige regel: Never stop drinking! Ik dacht wel dat ik haar zou mogen! :-D Om een uur of 6 kwamen de kinderen thuis van een weekendje bij hun vader Rey, en begon Patrick's kleine feestje. De enige gasten waren Mary, een goede vriendin van Sheila en Patrick's peettante en Rey, de vader dus. Dus inclusief moeder, kindern, Nova en ik kwamen we op 7. Patrick kreeg nog wat cadeautjes en Gabrielle kreeg nog een grappige kaart van Mary, omdat zij haar verjaardag had gemist. Op de kaart stond: Sorry dat ik te laat ben voor je verjaardag, maar in Belgie zou het niet te laat zijn. Op de voorkant stond, jawel: een molen (NL), tulpen (NL), een fles wijn (F), een pul bier (D), een zwart-witte koe (NL), een godzijdank toch ook een Belgische vlag. Ik moest dus toen al heel hard lachen. Maar de voorkant was nog niet het stomst, de verjaardagwens aan de binnenkart luidde: gelukkige gebootedag! Hahaha! Het zou al een slechte vertaling zijn zonder de spelfout. :-p Daarna een lekker rustige avond.

- "werk"

Vandaag moest ik voor het eerst naar het STTARR-instituut, een onderdeel van het PMH. Morgen heb ik pas de 1e meeting met mijn supervisor, dus ik hoefde alleen maar een ID-badge te regelen een een computeraccount. Toen ik daar aankwam, begonnen er net presentaties van andere studenten en had niemand tijd om me te helpen. Dus ben ik maar bij die presentaties gaan zitten, wat op zich best leerzaam was, ik weet nu beter wat ze van mijn presentatie verwachten. Toen dat afgelopen was, bleken de juiste mannetjes er niet te zijn en de ID-badges tijdelijk op te zijn. Morgen zijn die er wel. Wel nog even een rondleiding gekregen over de afdeling. Ze hebben daar alle microscanners (voor kleine dieren) die je maar kunt bedenken: Micro-MRI, Micro-PET, Micro-CT, Micro-SPECT, allerlei fluorecentiemicroscopie-gedoe. WOW! En vooral DUUUUUUUR! En ik krijg een pasje zodat ik overal mee kan spelen. whoohoo! Na deze rondleiding werd ik uitgezwaaid. Tjonge, vermoeiende werkdag. ;-) Dus om half 1 ben ik het universiteitsterrein maar gaan verkennen. En dat is GROOT!!! En ook erg mooi, veel oude gebouwen en parkjes, kan de TU/e nog wat van leren. :-p Toen ik zere voeten kreeg maar naar huis gegaan en mijn eerste eggo's gegeten. :-) Beetje met Nova gekletst, die mij haar 2 Nederlandse kinderboeken liet zien, ze vind het leuk om wat Nederlands te leren vanwege Bram. Tot mijn grote verrassing had ze mijn lievelingsboek van vroeger: "het feest van Nijntje". Ik ken nog steeds de eerste twee bladzijdes uit mijn hoofd, mama zal het hele boekje nog wel kunnen dromen. :-D Aangezien mijn boekensmaak zich gelukkig verder ontwikkeld heeft, heb ik 2 andere boeken van haar geleend, waargebeurde verhalen over native people. Door de stress die de verandering van hun cultuur door de westerlingen met zich meebracht, hebben velen van hun een alcoholprobleem en is er veel misbruik in die families. Het zelfmoordcijfer is ook extreem hoog. Nova's familie is nu wel oke, maar hebben ook wel problemen gekend. Zij zelf niet gelukkig. Aan het einde van de middag op zoek naar de liquor store, omdat ze hier alleen alcohol in de staatswinkel hebben. EXCUSE ME?!?! De allergoedkoopste wijn kost al meer dan 6 euro, en een halve liter bavaria (jawel!) kost 1,20. Arme ik... Ze hebben er ook Hoegaarden en Leffe Blonde, dus het assortiment is wel prima! Onder het genot van een koude Bavaria wat leftovers van het feestje gegeten en nu dus bloggen. :-)

- Virtuele rondleiding door ons huis

Benedenverdieping: voortuin met trapje naar veranda. Hal, tv-kamer, grote woonkeuken, achtertuintje met veranda. 1e etage: Slaapkamers Sheila, Patrick en Gabrielle en de badkamer met o.a. ligbad en giga douche. 2e etage: Nova's en mijn kamer en onze persoonlijke 'huiskamer' met bank, schommelstoel, keukenblokje, TV met DVD-speler, tafeltje met 2 stoelen en wat kasten. Het is dus GROOT voor bijna downtown Toronto. Zie de foto's!

- Leuke plannen

Ik moet deze week dus zo'n 3,5 dag werken. Na deze 'enorme' inspanning heb ik gelukkig een lang weekend, want maandag is labour day, wat hier dus niet op 1 mei valt. Rare Canadezen! Aangezien Sheila bij de union (vakbond) van Air Canada werkt, gaan zij en de kinderen meelopen met de parade. Gabrielle vroeg of Nova en ik ook wilden meelopen. Ik vroeg dus wat dat inhield. Het komt erop neer dat je met 25000 mensen in een optocht loopt, sommigen met spandoeken en kleine wagentjes enzo, en liedjes zingt. Je eindigt bij een exhibition, volgens mij een tentoonstelling met ook wat attracties. Aangezien Sheila bij de Union werkt, kunnen wij gratis naar binnen. :-) Zingen en lopen moet wel lukken, en gratis entree is altijd leuk, dus Gabrielle kan van ons gezelschap genieten. (Of juist niet als we hard de verkeerde tekst meezingen. :-p)
Na een werkweek van 4 dagen dus weer tijd voor ontspanning... Dat weekend ga ik waarschijnlijk met Nova en Bram naar de Niagara Falls. :-) Verder ga ik waarschijnlijk ik oktober naar de 'bavarian bierfesten' in Waterloo. Een reproductie van de oktoberfesten, omdat er in die regio veel Duitsers wonen. Laura en Erik wonen daar, en die hadden ook wel zin om te gaan, dus dat wordt vast ook gezellig. En ik ga morgen vast erorm veel vrienden maken, dus ik ga me vast niet vervelen. ;-)

Dat was het voor deze keer. Binnenkort meer!

liefs,
Jorien

  • 26 Augustus 2008 - 08:45

    Stef:

    Volgens Nova is de enige huisregel "never stop drinking", maar heeft ze geen typische native-problemen, zoals alcoholproblemen. Dat klinkt logisch. :-p

    Als je een blunder maakt als met de ganzen, kun je altijd beweren dat je het Engelse woord voor het dier niet wist. Alleen lijkt dat minder geschikt bij je onderzoek.

  • 26 Augustus 2008 - 13:09

    Jorien:

    Je moet wel goed lezen broertje. SHEILA (de moeder, en 'landlady') zei 'never stop drinking'. NOVA is native en heeft geen alcoholprobleem. Sheila ook niet hoor, niet meer dan jij en ik in ieder geval. :-p

    En ik had zelf al bedacht dat ik kon zeggen dat 'turtles' het Nederlandse woord is voor ganzen, alleen jammer dat Bram erbij stond. ;-)

  • 26 Augustus 2008 - 15:26

    Hilke:

    Jezus Jorien, wat veel smileys! Zo te horen heb je het dus goed naar je zin.

    Liefs
    Hilke

  • 26 Augustus 2008 - 15:28

    Hilke:

    Jezus, Jorien wat veel smileys:):):)! Volgens mij heb je het wel goed naar je zin daaro. Niet teveel tijd verspillen aan verhaaltjes typen hoor.
    Jouw eerste werkdag was volgens mij vergelijkbaar met de mijne, wel relaxed en wat dingetjes regelen.
    Ben benieuwd naar je volgende avonture.

    Liefs
    Hilke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Mijn eerste reis

Lieve allemaal,

Het gaat dan eindelijk gebeuren: Ik ga op stage naar het Princess Margaret Hospital in Toronto!!! En natuurlijk die ik ook mee met de blog-hype, want dat hoort er nou eenmaal bij als je een beetje moderne wereldreizigster bent.

Op vrijdag 22 augustus zal ik me in dit avontuur storten en 11 december mogen jullie me allemaal 's ochtends heel vroeg komen ophalen op het vliegveld in Brussel. :)

Ik weet nog niet heel veel over mijn onderzoek, maar in het kort: Ik ga onderzoek doen naar bestraling (radiotherapie) van longtumoren (kanker dus). Verder zal er ook een stukje onderzoek bij zitten over tumoren in muizen, met of zonder bestraling. Die tumoren zal ik met verschillende beeldvormende technieken (MRI en CT enzo) bekijken. Geef deze adres dus niet aan stichting proefdier vrij! :)

Ik heb gelukkig al een kamer gevonden, mijn adres vanaf 22 augustus tot ergens in november is: 22 Beatrice Street, Toronto, Ontario, Canada. Ik woon daar in bij een moeder van 48 en haar 2 kinderen van 8 en 12, de jongste wordt 9 op de dag dat ik aankom. En er is nog een andere studente van 23 uit Calgary, dus dat is wel gezellig voor mij! Ze leken me erg aardig, dus ik heb er zin in!

Momenteel valt er nog weinig te vertellen verder, ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,
Jorien

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2009

Boston – NY – DC – Brussel – Goes – Eindhoven

01 December 2008

De Franse slag: Busticket kwijt &hostel uitgegooid

29 November 2008

Bye bye Toronto, Bonjour Quebec!

04 November 2008

In de gevangenis met mijn ouders...

18 Oktober 2008

Op veler verzoek, eindelijk een nieuwe blog!
Jorien

Lieve allemaal, Het gaat dan eindelijk gebeuren: Ik ga op stage naar het Princess Margaret Hospital in Toronto!!! En natuurlijk die ik ook mee met de blog-hype, want dat hoort er nou eenmaal bij als je een beetje moderne wereldreizigster bent. Op vrijdag 22 augustus zal ik me in dit avontuur storten en 11 december mogen jullie me allemaal 's ochtends heel vroeg komen ophalen op het vliegveld in Brussel. :) Ik weet nog niet heel veel over mijn onderzoek, maar in het kort: Ik ga onderzoek doen naar bestraling (radiotherapie) van longtumoren (kanker dus). Verder zal er ook een stukje onderzoek bij zitten over tumoren in muizen, met of zonder bestraling. Die tumoren zal ik met verschillende beeldvormende technieken (MRI en CT enzo) bekijken. Geef deze adres dus niet aan stichting proefdier vrij! :) Ik heb gelukkig al een kamer gevonden, mijn adres vanaf 22 augustus tot ergens in november is: 22 Beatrice Street, Toronto, Ontario, Canada. Ik woon daar in bij een moeder van 48 en haar 2 kinderen van 8 en 12, de jongste wordt 9 op de dag dat ik aankom. En er is nog een andere studente van 23 uit Calgary, dus dat is wel gezellig voor mij! Ze leken me erg aardig, dus ik heb er zin in! Momenteel valt er nog weinig te vertellen verder, ik houd jullie op de hoogte! Liefs, Jorien

Actief sinds 31 Juli 2008
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 31406

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 11 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: